I årets semifinale skal deltakerne operere som to lag. Det laget som kommer først i mål er sikret en plass i finalen, mens det tapende laget må ut i en duell hvor det blir avgjort hvem som må reise hjem og hvem som blir den tredje og siste finalisten.