Trollmannen fra Oz
Dorothy Gale fanges i en tornado og sendes fra hjemmet i Kansas til det magiske landet Oz, der hun legger ut på eventyr med sine nye venner for å finne trollmannen som kan hjelpe henne å komme hjem, og vennene med deres problemer.