Nova Zembla
The film describes the journey of Willem Barentsz, who in 1596 tried to discover the North East passage to the India.
The film describes the journey of Willem Barentsz, who in 1596 tried to discover the North East passage to the India. However due to the sea ice, he and his crew are stranded on the island of Nova Zembla and have to spend the winter there.