Bumblebee
Seorang remaja yang mencari tempatnya di dunia, menemui dan membaiki robot yang rosak akibat pertempuran, yang menyamar sebagai Volkswagen Beetle.
Pada tahun 1987, Bumblebee melarikan diri ke tempat pembuangan barang di California. Charlie, yang hampir 18 tahun, menemui Bumblebee yang rosak. Setelah menghidupkannya semula, Charlie menyedari ia bukan Volkswagen kuning biasa.