The Taking of Pelham 123
Walter Garber (Denzel Washington), a subway dispatcher must employ his vast skills and experience to save the hostages of a hijacked train in NYC.
NYC subway dispatcher Walter Garber's (Denzel Washington) day is thrown into chaos as a subway train is hijacked. Ryder (John Travolta), the criminal mastermind, threatens to execute the train's passengers unless a large ransom is paid.