I Want to Eat Your Pancreas
Haruki Shiga happens to find a diary in a hospital one day. The diary belongs to his classmate, a girl named Sakura Yamauchi, who is revealed to be suffering from a terminal illness in her pancreas, and only has a few months left to live.