The Squid and the Whale
The breakup of a marriage in 1980s Brooklyn is seen through the eyes of the two teenage sons.
In 1986 Brooklyn, the eccentric family of pseudo intellectuals composed by the university professor Bernard and the prominent writer Joan split, leaving the two teenage sons, Walt (16) and Frank (12), divided between their parents.