The Last of His Tribe
An Indian named Ishi imparts great Indian wisdom to the wife of an anthropologist who discovered the last surviving member of the Yahi Indian tribe.
Kroeber's anthropologist husband Alfred was the man who, in 1911, discovered the last surviving member of the Yahi Indian tribe. The Indian named Ishi imparts to Kroeber great Indian wisdom, teaching him about life, death and respect for the land.