The Scorpion King
Dwayne Johnson plays a tenacious desert warrior who must fight against an evil tyrant threatening his tribe's survival.
This spin-off of The Mummy tells the origin story of the tenacious warrior Mathayus (Dwayne Johnson), who becomes his tribe's last hope as he battles King Memnon, the tyrant bent on wiping out all the desert's nomadic people.