Star Trek Beyond
Captain Kirk and the crew of the Enterprise are attacked by the dictator Krall. The team end up marooned on a remote planet inhabited by aliens.
Captain Kirk and the crew of the Enterprise are attacked by the dictator Krall. When an assault by Krall leads to the destruction of their starship, the team end up marooned on a remote planet inhabited by aliens both hostile and helpful.