Shrek the Third
Shrek goes on a whirlwind adventure with Donkey and Puss In Boots to find the rightful heir to the throne, where they meet Merlin and Arthur.
When Shrek married Fiona, the last thing he wanted was to rule Far Far Away, but when his frogger-in-law, King Harold, suddenly croaks, Shrek is quickly fitted for the crown.