Cha Chaan Teng
Despite being the city's common eatery, with its elaborate interior and the unique structure, Cha Chaan Teng forms its own set of aesthetics which inspired numerous Hong Kong filmmakers like Wong Kar-wei, Johnnie To and John Woo.