Seven Years in Tibet (HBO)
Brad Pitt and David Thewlis are two alpinists who risk everything in the name of freedom to reach the sacred city of Lhasa.
When World War II interrupts the expedition of Austrian mountaineer Heinrich Harrer (Brad Pitt), he and his colleague Peter Aufschnaiter (David Thewlis) risk everything to flee to the sacred city of Lhasa.