The Goonies
A group of kids discovers a pirate treasure map and sets off on a dangerous adventure to save their homes from demolition.
In this classic adventure by Steven Spielberg, young Mikey (Sean Astin) leads his group of friends and his older brother (Josh Brolin) on a quest for a legendary long-lost treasure to stop their homes from being demolished.